>> Home >> Nieuws
  • 28/10/2015

    Viking SnowTech II door de ANWB opnieuw goed getest

    bestanden/news/viking-snowtech-2-goed-getest.jpg

    Bij de jaarlijks terugkerende winterbandentest van de ANWB heeft de Viking SnowTech II opnieuw indrukwekkend gepresteerd.

    Bij het onderdeel remmen op sneeuw krijgt de SnowTech II zelfs het predikaat “goed/zeer goed”.

    Al eerder werd de SnowTech II door Autoweek als beste getest bij het onderdeel remmen op sneeuw. De ADAC komt dit jaar eveneens tot de conclusie dat de SnowTech II op sneeuw goed presteert. In een test van de Zwitsere TCS komt de Snowtech II goed uit het onderdeel remmen op sneeuw en komt bij het onderdeel remmen op ijs zelfs als winnaar uit de bus. Een indrukwekkende lijst op basis van bandentesten door onafhankelijke organisaties.

    Met de behaalde eindscore doet de SnowTech II niet onder voor een aantal A-merken in dezelfde test. Tevens heeft de Viking Snowtech II de beste prijs-kwaliteitverhouding waardoor het prijsvoordeel per set kan oplopen tot wel € 200,00 ten opzichte van de A-merken.

    Dat de Viking SnowTech II, een merk van Continental, een zéér goede winterband is weten we al een tijdje. We besteden hier dan ook veel aandacht aan bij onze communicatie naar de markt.

  • 08/05/2015

    De General Tire Grabber AT als beste getest

    bestanden/news/general-tire-at-best-getest.jpg

    Waar kan je een all-terrain bandentest beter organiseren dan in Zuid-Afrika. Een land met een enorme diversiteit aan landschappen en extreme uiterste voor wat de rij-omstandigheden.

    Alle situaties waaronder een all-terrain band maximaal moet presteren zijn hier aanwezig. Een uitgelezen mogelijkheid om alle merken die de uitdaging aandurfde eens aan een aantal zware test te onderwerpen en de resultaten op een rij te zetten.

    De parameters om de onderlinge testresultaten betrouwbaar te kunnen meten zijn in goed overleg met de bandenfabrikanten en een aantal professionele bandenspecialisten tot stand gekomen.

    Na een zorgvuldige voorbereiding zijn de testonderdelen vastgesteld zodat alle banden onder exact dezelfde omstandigheden getest konden worden. Dit soort zware en specialistische tests vragen ook om een zeer ervaren testchauffeur. Meervoudig track en off-road kampioen en winnaar van de fameuze Dakar Rally, Giniel Villiers, ging deze uitdaging graag aan.

    De test was opgebouwd uit 5 onderdelen. Twee uitgebreide remtesten (verharde en onverharde ondergrond), twee zeer belastende off-road tests in het mulle woestijnzand en een zware zijwaartse test waarbij de opbouw en vormvastheid van de band tot het uiterste werd beproefd.

    Om de banden maximaal te testen is één van de off-road tests zelfs uitgevoerd met een off-road aanhanger met een totaal gewicht van 700 kg. Voor alle testonderdelen is gebruik gemaakt van lokale omstandigheden zonder een testomgeving te creëren.

    Bij alle testonderdelen scoort de General Grabber AT “goed” tot “zeer goed” en eindigde bij een aantal onderdelen op de eerste plaats. De Grabber AT laat in de eindscore alle gerenommeerde A-merken achter zich. Ook bij de prijs/kwaliteit verhouding scoort de Grabber AT bovengemiddeld. Een indrukwekkend resultaat, juist in het jaar dat het merk 100 Jaar bestaat.

    Er wordt bij General Tire al jarenlang hard gewerkt aan de verbetering van de kwaliteit van het product. De vernieuwde rubbercompound in combinatie met de sterk verbeterde opbouw van de band zorgen voor een hi-end all-terrain band die de concurrentie mat de A-merken probleemloos aankan.

    Als officiële importeur en distributeur van General Tire zien wij in deze testresultaten opnieuw het bewijs dat het merk bezig is aan een niet te stuiten opmars naar de bandentop. Het vertrouwen in het merk is bij ons altijd al heel groot geweest en deze testresultaten komen dan ook niet geheel onverwachts. “We zien niet alleen een continue stijgende lijn in de totale kwaliteit maar zien ook dat het behaalde kwaliteitsniveau bij alle uitvoeringen en productielijnen gewaarborgd blijft. 100 jaar ervaring en innovatie betaalt zich nu uit.

    Lees hier het volledige artikel

  • 13/03/2015

    Landsail verslaat Michelin in Finse zomerbandentest

    bestanden/news/landsail-ls588-uhp-zomerbandentest.jpg

    De Landsail LS588 UHP is door het Finse vakblad Tekniikan Maailma (World of Technology) bijzonder goed getest in de jaarlijkse zomerbanden test 2015. In de eindscore verslaat hij zelfs de Michelin Primacy 3.

    Van de 15 deelnemende banden zijn, op basis van de proeven op droog en natwegdek, de testresultaten opgesteld. Op basis van alle testresultaten samen is de Landsail LS588 UHP in de eindklassering van deze zomerbandentest op en indrukwekkende 8e plaats geëindigd. Hierbij laat de Landsail LS588 UHP enkel de bekende A-merken aan zich passeren en passeert zelf de Michelin Primacy 3.

    De Chinese band ontving een totaal score van 8,3 punten en een vier-sterren rating, terwijl de Michelin genoegen moest nemen met slechts drie sterren en 8,2 punten

    Inter-Sprint Banden, officieel importeur van het merk Landsail voor Europa, is dan ook uitermate tevreden met de behaalde testresultaten. “Het vertrouwen in Landsail is altijd al groot geweest en niet geheel onterecht blijkt ook nu weer uit deze zomerbandentest van Tekniikan Maailma”, aldus een woordvoerder van Inter-Sprint. Kijk voor meer informatie op www.landsailbanden.nl

    Bron : http://tekniikanmaailma.fi/vertailu-kesarenkaat-2015

  • 01/01/2015

    Inter-Sprint Banden 50 jaar

    bestanden/news/isb-50-jaar.jpg

    Wat in 1965 is begonnen als een “stapeltje banden” op de Feyenoordkade in Rotterdam is nu, 50 jaar later, uitgegroeid tot een bedrijf van wereldklasse. Onder de naam “Autobanden De Sprint” werden vanuit een eenvoudig bedrijfspandje de eerste autobanden aan de particulier verkocht. Enkele jaren later al werd er gestart met de nationale distributie van autobanden, niet veel later gevolgd door de internationale distributie. Nu, een halve eeuw later is “Autobanden De Sprint” uitgegroeid tot “Inter-Sprint”, een van de meest toonaangevende en gerenommeerde internationale spelers in de autobandendistributie.

    Lees verder...

  • 24/04/2014

    Inter-Sprint ook in 2014 op bandenvakbeurs Reifen in Essen

    bestanden/news/inter-sprint-banden-reifen-essen.jpg

    Inter-Sprint Banden neemt ook in 2014 deel aan de bandenvakbeurs Reifen in Essen, één van de belangrijkste beurzen voor de internationale bandenindustrie. “Wij zijn al jaren, tot grote tevredenheid, als exposant aanwezig en willen ook dit jaar niet ontbreken” aldus een woordvoerder van Inter-Sprint. “Reifen sluit qua bezoekersprofiel naadloos aan bij onze producten en onze internationale markt. Deze beurs is voor ons meer dan alleen een platform voor product- en bedrijfspresentatie. Het is dé ontmoetingsplaats voor de internationale bandenindustrie”.

    Er is geen betere plek om te laten zien dat wij dé one-stop-shopping distributeur van Europa zijn.

    Naast alle A-merken zal er ruim aandacht zijn voor de Private labels en Exclusive brands.

    Ook de nieuwste truck en trailerbanden van Double Coin zullen uitgebreid gepresenteerd worden.

    Op velgengebied zal Inter-Tyre het belangrijkste deel van het assortiment presenteren. Daarnaast zal er ruim aandacht zijn voor de nieuwste modellen. Uiteraard zal de tot “Wheel of The Year 2014” uitgeroepen Mile Miglia MM1007 te bewonderen zijn op de stand.

    De stand van Inter-Sprint is te vinden in Hal 2, standnummer 2D10.

  • 08/11/2013

    Snow Tech II, beste getest bij remmen op sneeuw tot 50 km/u

    bestanden/nieuws/Winterbandentest-2013.jpg

    Ook dit jaar is Autoweek weer op zoek gegaan naar de beste winterband. De Snow Tech II van Viking kwam als beste uit te test bij remmen op sneeuw tot 50 km/u. De Viking Snow Tech II liet maar liefst 49 gerenommeerde banden merken achter zich die mee deden aan deze winterbanden remtest. Voor een compleet overzicht van deze test kun je onderstaande PDF bekijken.

    Winterbandentest 2013

  • 26/09/2013

    Winterbandentest 2013

    bestanden/nieuws/BasisAfbeeldingNieuwsISB-groot.jpg

    Winterbanden worden steeds beter. Dat blijkt uit de resultaten van de ANWB Winterbandentest 2013. Vooral grip op nat wegdek en bij sneeuw is verbeterd. Dit komt de verkeersveiligheid ten goede. Tegelijkertijd  kunnen automobilisten met het gebruik van winterbanden besparen  op brandstofverbruik en dus op brandstofkosten, want winterbanden worden ook steeds zuiniger.

    Er is getest op de volgende onderdelen:

    •    Grip op droog wegdek
    •    Grip op nat wegdek
    •    Grip op sneeuw
    •    Grip op ijs
    •    Slijtvastheid
    •    Geluidsproductie
    •    Verbruik
    •    Hoge snelheid

    In het eindoordeel van, en de aanbeveling over een band laat de ANWB de onderlinge samenhang van deze eigenschappen meewegen. Een band verdient alleen het predicaat ‘zeer aan te raden’ als is vastgesteld dat alle eigenschappen van hoog niveau zijn.

    De eigenschappen van een band zijn in principe strijdig. Zo gaat het verbeteren van de grip bijvoorbeeld ten koste van de slijtvastheid (kijk maar naar Formule 1-banden: fantastische grip maar slechts voor 15 rondjes). In de Winterbandentest 2013 beoordelen wij hoe goed een fabrikant erin geslaagd is een veilig en duurzaam compromis te vinden.

    ANWB adviseert Winterbanden
    De ANWB adviseert ook na de Winterbandentest 2013 weer iedereen die de auto in de winter dagelijks gebruikt en/ of op wintersport gaat, te kiezen voor winterbanden. Winterbanden bieden betere grip door een zachtere rubbersamenstelling en een aangepast profiel. Daardoor presteren ze optimaal in het winterseizoen. Daarnaast zijn winterbanden in veel landen verplicht tijdens de winter of bij winterse omstandigheden.
     

  • 03/08/2013

    Rijden op winterbanden in zomer levensgevaarlijk

    bestanden/news/winterband(1).jpg

    Automobilisten die nu nog met winterbanden rijden zijn levensgevaarlijk bezig. Door de zomerhitte heeft het zachte rubber van winterbanden tot dertig procent minder grip op de weg, wat kan leiden tot levensgevaarlijke situaties.

    Afgelopen donderdagnacht raakte een BMW op de A1 bij Bunschoten van de weg, sloeg over de kop en kwam in een greppel terecht. De inzittenden kwamen weliswaar met de schrik vrij, maar de auto was wel total loss. Volgens de politie had deze auto winterbanden, waardoor de auto als het ware was gaan ’zweven’ boven het wegdek

  • 10/12/2012

    Levensgevaarlijke situatie: gladde banden op sneeuw

    bestanden/nieuws/safety1.jpg

    Leiden, 7 december 2012 - Nederland is bedekt onder een dikke laag sneeuw. Juist nu is veiligheid op de weg van essentieel belang. Vereniging VACO uit haar zorgen: zo’n 325.000 personenwagens rijden rond met banden die minder dan de wettelijke voorgeschreven profieldiepte van 1,6 mm hebben. Levensgevaarlijk!

    Edwin Brinksma, branchemanager bij Vereniging VACO: “Onder deze barre weersomstandigheden is verkeersveiligheid van essentieel belang. De invloed van de profieldiepte speelt hierbij een zeer grote rol. Op een wegdek dat bedekt is met 3 mm water heeft een band nauwelijks nog contact met het wegdek. Laat staan als op het wegdek ook nog een laag sneeuw ligt!”

    Zorgen

    In oktober heeft Vereniging VACO, de bedrijfstakorganisatie voor de banden- en wielenbranche, onderzoek uit laten voeren naar de staat van personenwagenbanden in Nederland. De resultaten zijn zorgwekkend. Het onderzoek laat zien dat er circa 325.000 personenwagens rondrijden met banden die minder dan de wettelijk voorgeschreven profieldiepte van 1,6 mm hebben. Brinksma: “Onder droge weersomstandigheden is dit zorgwekkend, maar met de huidige weersomstandigheden baart dit ons extra zorgen. En dan hebben we het nog niet over de 41% van de personenwagens die kampen met ten minste één band met slijtage of schade.”

    Remweg

    Winterbanden zijn bij temperaturen onder de +7°C de veiligste keuze. “Bij een snelheid van 50 km/u op sneeuw is de remweg van een personenwagen uitgerust met winterbanden meer dan de helft korter in vergelijking met zomerbanden. Men staat dus maar liefst 28 meter eerder stil!” Brinksma vervolgt: “Natuurlijk speelt ook bij winterbanden de profieldiepte een belangrijke rol. Wanneer een winterband minder dan 4 mm profiel heeft, verliest de band een groot deel van zijn winterse eigenschappen, ook al mag er wettelijk gezien mee worden doorgereden.”

    Verkeersveiligheid

    De campagne ‘De Bandenwisselweken’ heeft tot doel de verkeersveiligheid te vergroten door automobilisten bewust maken van de keuze van de juiste band op het juiste moment. Op www.debandenwisselweken.nl vindt u alle informatie over winterbanden, inclusief een actueel overzicht van de winterbandenplicht in Europa.

     

  • 16/10/2012

    Doublecoin presenteerd 3 nieuwe producten op SEMA 2012

    bestanden/nieuws/doublecoin.jpg

    Banden fabrikant Double Coin, heeft aangekondigd 3 nieuwe producten te presenteren op de SEMA 2012 beurs.

    “Als internationale bandenfabriek zijn we trots  aanwezig te kunnen zijn op een van de industries grootste beurzen, dit is tevens onze 15e jaargang. Daarom hebben we besloten onze nieuwe producten uitsluitend op SEMA te onthullen.”Aldus Aaron C. Murphy, vice-president China Manufacturers Aalliance.

    SEMA 2012 gaat van start op 30 oktober

  • 16/10/2012

    Bridgestone lanceert haar eerste AA-band

    bestanden/bridgestone4.jpg

    Bridgestone heeft de nieuwe Ecopia EP001S band geintroduceerd, Bridgestone’s eerste band met een Europees AA-bandenlabel voor brandstofefficiency en grip op nat wegdek.

    De Ecopia EP001S is volgens Bridgestone één van de eerste banden ter wereld met een Europees AA-bandenlabel en een AAA label volgens het Japanse labelsysteem. De band zal worden verkocht als het Ecopia vlaggeschip in de Europese vervangingsmarkt, aanvankelijk in de populaire maat 195/65 R15 91H.
    Het ontwerp van de Ecopia EP001S omvat Bridgestone’s NanoPro-Tech compound. Hij heeft een minimaal energieverlies en een lage rolweerstand. De band heeft een goede grip op nat wegdek. Het speciale compound zorgt voor een 16 procent betere rolweerstand dan de Ecopia EP150. Ook is de remweg 11 procent korter op nat wegdek.

    Naast de goede brandstofefficiency en de grip op nat wegdek zijn de slijtage en de remweg op droog wegdek goed en vergelijkbaar met de Ecopia EP150, aldus Bridgestone. De Europese verkoop van de band begint deze maand.

  • 16/10/2012

    Nexen opent nieuwe fabriek

    bestanden/nieuws/nexen.jpg

    Nexen Tire Corp.'s Changnyeong, Zuid Korea.

    Op 11 October 2012 is de nieuwe fabriek voor personenwagen banden officieel in gebruik genomen. De officiële opening van de fabriek markeerde ook afronding van de eerste fase bouw aan het Nexen industie complex. Dit Nexen industrie complex in Changnyeong beslaat 610.000 vierkante meter.

    Nexen bevestigd dat tegen 2018 de productie capaciteit is opgevoerd tot 60 miljoen banden per jaar, welke een verdubbeling is van de huidige productie capaciteit. De voorzitter van Nexen, Dhr. Byung Jung Kang:”wanneer de investering in de tweede fabriek in Zuid Korea rond is zullen we ons kunnen meten met de top 10 bandenproducenten”

  • 15/10/2012

    Bandenlabel dwingt bandenspecialist tot voorlichting

    bestanden/nieuws/Banden%20label.jpg

    "Gaat de klant, die bij u banden komt kopen, binnenkort niet meer vragen om een Michelin, Bridgestone, Conti of een ander A-merk? Gaat hij in plaats daarvan vragen om een: 'AA band voor weinig'? Als we niet uitkijken, komt er dankzij de Europese bandenlabeling een groot aantal consumenten met een ongefundeerd verstand van bandenzaken.

    De consument heeft gehoord dat er nu op iedere band een label zit, die precies aangeeft wat de kwaliteit van de band is. Die kwaliteit wordt door hen afgelezen aan de hand van de criteria 'rolweerstand' (want dat scheelt brandstof) en 'grip op nat wegdek' (want dan is de band veilig). Het derde criterium, 'geluid', vindt die klant minder interessant. Er is immers extern geluid gemeten en dat hoort hij in de auto niet.

    Soms liever een C-label
    Terug naar de rolweerstand. Die staat garant voor minder brandstofverbruik. De op de bandensticker vermelde score is echter verkregen bij een juiste bandenspanning. Let de consument daarop? Niet echt. Met andere woorden: je kunt beter een band met een C-label kopen en op je bandenspanning letten, dan zo’n A-label band zonder je regelmatig druk te maken over de bandenspanning.

    Dan het criterium 'grip op nat wegdek', veiligheid dus. Die gemeten grip op nat wegdek betreft alleen en uitsluitend de remafstand op nat wegdek. Dit zegt niets over bijvoorbeeld grip in de bocht op een natte ondergrond of over weerstand tegen aquaplaning. Laat staan dat het bandenlabel enige indicatie geeft van de rijkwaliteiten op droog wegdek. En laten nou, aangetoond door de heren en dames statistici, de meeste ongelukken gebeuren bij droog weer...

    Er is dus werk aan de winkel voor de bandenbranche. De zichzelf respecterende bandenfabrikanten zullen maatregelen moeten nemen om er voor te zorgen dat de consument begrijpt dat een bandenlabel lang niet alles zegt over een band.

    Kennis achter de balie
    Michelin heeft wat dat betreft gelukkig inmiddels het voortouw genomen. In Engeland heeft de fabrikant een representatief onderzoek naar de levensduur van enkele bandenmerken gedaan, waarbij significante verschillen naar voren gekomen zijn. De man achter de balie zal voldoende input moeten krijgen en hebben om de klant de juiste band te verkopen. En uiteraard is de juiste band ook nog eens dat product waar geld aan verdiend kan worden.

  • 01/10/2012

    Allard Kalff luidt winterwissel in

    bestanden/nieuws/artikelen_fotos_18598_800.jpg

    Vereniging Vaco heeft coureur en televisiecomentator Allard Kalff gestrikt voor de nieuwe reclamecampagne van de Bandenwisselweken die vandaag van start ging.

    Kalf sprak een radiocommercial in waarbij hij de winterwissel beschrijft als de pitstop tijdens een race. Edwin Brinksma, branchemanager van Vereniging Vaco hierover: “Tijdens een pitstop worden de banden snel, maar uiterst nauwkeurig gewisseld. Ik zie grote overeenkomsten met onze branche: vakmensen die hard werken en de nauwkeurigheid die essentieel is voor de verkeersveiligheid. Wie kan de commercial dan beter inspreken dan de pitreporter zelf.”

    Wachttijden
    In het spotje roept Vereniging Vaco automobilisten op een afspraak te maken voor de wisseling naar winterbanden. Volgens Brinksma is al een op de vijf automobilisten is in het bezit van winterbanden. "Uitgaande van een wagenpark van zo’n acht miljoen auto’s in Nederland, moeten komende winter weer ongeveer 1,6 miljoen auto’s op winterbanden worden gezet. Om wachttijden te voorkomen, roepen we automobilisten op om alvast een afspraak te maken.”

    Op de website www.bandenwisselweken.nl is een uitgebreid overzicht te vinden van de wet- en regelgeving rondom winterbanden voor personenwagen in Europa. Verandering ten opzichte van vorig jaar is de winterbandenplicht naar Duits model die in Tsjechië en Luxemburg werd ingevoerd. Dat wil zeggen een winterbandenplicht bij winterse omstandigheden. In Spanje zijn winterbanden nu ook verplicht bij een bord in bergachtige gebieden.

     

  • 30/07/2012

    Nexen banden opnieuw goed getest!

    bestanden/news/Nexen.jpg

    In de zomerbandentest 2012 van de ADAC (de Duitse zusterorganisatie van de ANWB) is de Nexen zomerband in de bandenmaat 205/55 R16 opnieuw goed getest. Zowel de prestaties op droog als op nat wegdek krijgen de waardering "goed" in deze duitse test. Als officiële distribiteur van de Nexen banden in de Benelux beschikt Inter-Sprint over een complete voorraad van deze Nexen zomerbanden. Daarnaast heeft Inter-Sprint ook van de Nexen winterbanden al een ruime voorraad in de eigen magazijnen aangelegd. Er is een breed gamma Nexen banden in high performance, personen-en bestelwagen, SUV en winter in een uitgebreid matenpakket verkrijgbaar. Het totale matenpakket is te vinden op www.inter-sprint.nl
     

  • 27/07/2012

    Goodyear test band van sojaolie

    bestanden/news/Godyear.jpg

    De Goodyear Tire & Rubber Company werkt aan een experiment om banden te produceren met behulp van sojaolie. De bandenfabrikant zegt daarmee zijn gebruik van aardolie bij de productie van banden met 32 miljoen liter per jaar terug te kunnen brengen. Bovendien zou een met sojaolie gemaakte band tien procent langer meegaan.

    De eerste resultaten zijn volgens de onderzoeker van het Goodyear Innovation Center in Akron ‘veelbelovend’. Compounds met de uit sojabonen gewonnen olie zouden zich beter laten mengen dan conventionele compounds. Daarnaast is vastgesteld dat sojaolie een betere verbinding aangaat met silica. Naast rubber, roet en olie een van de belangrijkste bestanddelen van een band. Dit samen zorgt volgens de bandenfabrikant voor een efficiënter fabricageproces, een lager energieverbruik en daarmee een lagere koolstofdioxine uitstoot.

    Impact
    “Goodyear wil zorg dragen voor milieu en maatschappij en het gebruik van sojaolie laat zien dat er een andere manier is om dit doel te bereiken,” laat Jean-Claude Kihn, Goodyear’s chief technical officer weten. “Consumenten profiteren van een langere levensduur van hun banden en Goodyear heeft voordeel bij een betere efficiency en energiebesparing. We hebben allemaal voordeel bij een positieve impact op het milieu."

    Prototypes van de nu met sojaolie geproduceerde banden worden in de komende maanden getest, wanneer de resultaten positief blijven verwacht Goodyear de met sojabonen geproduceerde banden in 2015 op de markt te kunnen brengen. 

    Apollo-Vredestein maakte bekend goede resultaten te boeken bij een onderzoek naar paardenbloemen als alternatief voor natuurrubber afkomstig van de rubberboom.

     

     

  • 25/07/2012

    Inter-Sprint integreert labelwaarden in webshop

    bestanden/news/Banden%20label.jpg

    Inter-Sprint heeft zijn (B2B)webwinkel voorbereid op de invoering van het EU-Bandenlabel, door naast de prijs en de specificaties van de banden in het aanbod ook, voor zover beschikbaar, de labelwaarden weer te geven in een aparte kolom.

    Van de drie criteria van het label: rolweerstand, grip op nat wegdek en externe geluidsproductie zijn alleen de letters en het aantal decibels weergegeven op het E-Commerce Portaal. De bandenimporteur uit Moerdijk loopt hiermee voorruit op de verplichte weergave van de labelwaardes per 1 november.

    Vroegtijdig
    "De verantwoordelijkheid om iedereen tijdig te informeren over het bandenlabel ligt bij de producenten en de groothandelaren. Wij hebben nu al de drie criteria online geïntegreerd om alle partners vroegtijdig te kunnen informeren. Onze partners kunnen dus nu al zien welke band welk bandenlabel heeft. Inter-Sprint wil zijn partners altijd vroegtijdig informeren over veranderingen in de markt of veranderingen die plaatsvinden op het E-commerce portaal."

  • 17/07/2012

    Bridgestone brengt dit najaar AA-band op de markt

    bestanden/news/bridgestone.jpg

    Bridgestone introduceert op de komende autosalon van Parijs in september de nieuwe Ecopia EP001S. Deze band heeft in ieder geval in de maat 195/65R15 het label AA 69 meegekregen en komt in oktober op de markt. De rest van het nieuw geproduceerde Europese bandenassortiment voor personenauto’s wordt vanaf nu voorzien van labels. Verder heeft Bridgestone in voorbereiding op de verplichting van het EU-bandenlabel haar netwerk van bandenleveranciers voorzien van

    brochures en posters die de consument uitleg geven over het label. Daarnaast staat het nieuwe bandenlabelprogramma vanaf nu volledig uitgelegd op de website van Bridgestone Europe.

    Parameters
    “De nieuwe EU-bandenlabels zijn een positieve stap richting een classificering op hoog niveau voor in Europ

    a verkochte banden”, aldus Franco Annunziato, CEO en President, Bridgestone Europe. Annunziato benadrukt dat de prestatiecriteria op nieuwe EU-labels (brandstofverbruik, grip op een nat wegdek en rolgeluid) slechts drie van de belangrijke factoren met betrekking tot bandenprestaties zijn.

    “Bij het ontwikkelen van onze banden houden we ook rekening met andere belangrijke parameters voor veiligheid en comfort, zoals remmen op een droog wegdek, stabiliteit, slijtagebestendigheid, duurzaamheid en levensduur bij zomerbanden. Bij winterbanden wordt naast de bovengenoemde criteria tevens rekening gehouden met handling en remmen op sneeuw en ijs”.

     

  • 12/07/2012

    Nu ook Conti bedrijfsautobanden met bandenlabel

    bestanden/news/Conti.jpg

    Per 1 juli heeft al haar banden voor bedrijfsvoerrtuigen voorzien van een bandenlabel. Het bedrijf in Hannover testte hiervoor zo’n 500 truck- en busbanden volgens de voorgeschreven testmethode voor het brandstofverbruik, grip op nat wegdek en rolgeluid.

    Continental heeft de testgegevens opgenomen in haar databestanden. “De gegevens zijn nu beschikbaar voor onze verkoopkanalen”, aldus Continental. “Hiermee kunnen de verkopers klanten voorzien van de juiste informatie.”

    Voor truckbanden zal er geen sticker voor het EU-label zijn, zoals dat voor personenautobanden het geval is. In plaats daarvan zijn de data van Continental beschikbaar via het internet. “Want ook voor de bedrijfsautosector zijn deze data belangrijk om tot de laagste kosten te kunnen komen.”

  • 11/07/2012

    Maxxis lanceert de nieuwe MA-510

    bestanden/news/Maxxis.jpg

    Maxxis lanceert de nieuwe MA-510, een symmetrische zomerband die een goede droog/natweer handling en waterafvoer biedt. Deze band combineert comfort met duurzaamheid om aan de eisen van de middenhoge klasse personenwagenrijders te voldoen.
    De MA-510 is leverbaar in 165/80R13 t/m 215/45R17. De bredere maten (vanaf 185 mm) hebben 4 groeven (MA510E) en de smallere maten (minder dan 185 mm) hebben 3 groeven (MA-510N).

    Het centrale loopvlak met een stugge rib is ontworpen ter verbetering van de stabiliteit bij hoge snelheid. Het “multi-pitch” loopvlak biedt comfortabel en geluidloos rijden. Het wegcontact wordt vergroot door de grote schouderblokken, ter verbetering van de handling en stabiliteit. De brede groeven in het loopvlak verbeteren de handling op nat wegdek en verminderen aquaplaning.  De techniek achter de MA-510 is ontwikkeld in Maxxis’ geavanceerde Onderzoeks- en Ontwikkelingscentra (Taiwan, China, USA en Nederland).

     

  • 27/06/2012

    Michelin lanceert opvolger Energy Saver

    bestanden/news/michelin.jpg

    Michelin introduceert in Stockholm de opvolger van de Energy Saver, de Energy Saver+. De voorgaande versie werd al gekarakteriseerd dooreen laag brandstofverbruik, een hoog kilometerrendement en een korte remweg op nat wegdek. Bij de nieuwe Energy Saver+ zijn deze voordelen fors vergroot. De besparing is volgens Michelin tot 200 liter gedurende de gemiddelde levensduur van de band en op een nat wegdek is de remweg nu tot 16 meter korter.

    Ook introduceert Michelin in Stockholm de nieuwe bestelautobanden Agiles+. Met deze banden bedraagt de besparing volgens Michelin tot 270 liter gedurende de gemiddelde levensduur van de band, aldus de Franse bandenproducent. Ook zijn ze gekoppeld aan een lange levensduur.

  • 20/06/2012

    Michelin komt met data over slijtage banden

    bestanden/news/michelin%201.jpg

    Michelin heeft data onthuld die aantonen dat haar producten de langste levensduur hebben. “De slijtage van het loopvlak is weliswaar niet genoemd in het bandenlabel, maar Michelin’s onderzoek legt naar aanleiding van het aantal bandenwissels binnen een wagenpark in zes jaren het kilometrage van elke band vast.” Tevens werden deze resultaten vastgelegd voor de concurrenten Bridgestone, Continental en Pirelli.

    De data over het kilometrage komen van banden die zijn verwijderd als gevolg van normale slijtage. Dit zijn meer dan 4.000 voorbanden en meer dan 1.300 achterbanden. “Er zijn verschillende slijtagebeelden zichtbaar voor elke van de bandenfabrikanten, omdat de data over meerdere jaren zijn verzameld”, aldus Michelin. “De data omvatten geen banden die zijn verwijderd vanwege afwijkende beschadigingen.”

    De data tonen aan dat Michelin-banden in de maat 205/55 R 16 V qua levensduur beter scoren dan die van concurrerende merken op de Ford Focus. Het onderzochte wagenpark bestaat uit tienduizenden auto’s. maar wil niet bij naam worden genoemd. “Het is ongebruikelijk om dergelijke gedetailleerde data openbaar te maken” aldus Michelin’s product marketing manager Steve Dolby. “Maar de data zijn waardevol voor wagenparken om,dat zij hiermee kunnen besparen op banden en de kosten ervan.”

  • 05/06/2012

    Bandenlabel Landsail

    bestanden/news/landsail.jpg

    Op de stand van Inter-Sprint op de bandenvakbeurs Reifen in het Duitse Essen werden vandaag de eerste Aziatische banden met het Europese bandenlabel getoond. De bandenimporteur uit Moerdijk toonde van het merk Landsail een winterband, een suv-band, een bestelautoband en twee zomerbanden met gemiddeld een B-waardering voor zowel grip op nat wegdek als rolweerstand.

    Inter-Sprint-manager Wim Zoet noemt de score boven verwachting. Zelfs de winterband (205/60R16) bracht het er met een B voor zowel grip op nat wegdek als rolweerstand en 73 decibel helemaal niet slecht vanaf.

    Ook de zomerbanden LS288 en LS988 scoorden een B op beide criteria en produceren 70 decibel aan extern geluid in de getoonde maten (205/65R16 en 225/45ZR18). De suv-band CLV2 in de maat 265/65 R17 H was met twee C´s en een geluidsproductie van 73 decibel gewaardeerd. Zoet: "De A-merken verwachten niet dat Aziatische merken banden met zulke labelwaardes kunnnen produceren, maar hiermee is bewezen dat het wel kan. We wisten dat deze Landsails eraan kwamen, maar zijn toch blij dat het gelukt is om ze hier te tonen. Ik verwacht dat we ook snel de waardes van bijvoorbeeld Euro Typhoon kunnen melden."

  • 27/04/2012

    Inter-Sprint op bandenvakbeurs Reifen Essen

    bestanden/news/siteintersprint.jpg

    Op deze beurs presenteren ruim 600 exposanten uit 40 landen diverse producten en diensten op bandengebied. Van de banden zelf tot en met equipment en ict. Dit jaar net als voorgaande jaren is Inter-Sprint weer goed vertegenwoordigd.
    U vind ons in Hal 2 stand 400. Tot op Reiffen

  • 17/04/2012

    100.000 automobilisten rijden door op winterbanden

    bestanden/news/winterband.jpg

    Uit een enquete in opdracht van de Bovag is gebleken dat zo’n 100.000 automobilisten van plan zijn om deze zomer door te blijven rijden op winterbanden. De branchevereniging adviseert zijn leden daarom hun klanten te wijzen op de gevolgen voor de verkeersveiligheid en de kosten.

    Volgens Bovag-woordvoerder Paul de Waal is het doorrijden op winterbanden niet zozeer ingegeven door krenterigheid van de consument, maar vaker onwetendheid. “Het is daarom goed om als branche te werken aan de bewustwording van consumenten. Zij realiseren zich vaak niet dat het gevolgen heeft voor hun veiligheid en dat ze uiteindelijk duurder uit zijn.”
    “Naar aanleiding van signalen in Duitsland, waar hetzelfde schijnt te gebeuren, besloten we deze vraag mee te nemen in ons permanente consumentenonderzoek, daar doen 500 mensen aan mee. Omgerekend naar het totale wagenpark van 8 miljoen auto’s kwamen we uit op 100.000 automobilisten. Dat lijkt misschien niet veel op het totaal, maar je remweg wordt wel meters langer met winterbanden in de zomer, daarnaast slijten ze drie keer zo hard bij zomerse temperaturen en is het brandstofverbruik hoger.”

  • 17/04/2012

    Vredestein presenteert de Ultrac Vorti

    bestanden/news/vredestein-vorti.jpg

    Slechts enkele weken na de introductie van de Ultrac Vorti voor de internationale pers en vakhandel presenteerde het Nederlandse bandenmerk haar nieuwste Ultimate High Performance band aan de bezoekers van, die plaats vond van 19 tot en met 22 april. De band wordt gepresenteerd op een elektrische superauto van de hand van Rimac Automobili: de Concept_One.

    De Vredestein Ultrac Vorti is dé Ultimate High Performance-band met snelheidscodering (Y). Hiermee is de band geschikt voor snelheden boven 300 kilometer per uur. Het design van de band is van de hand van Italiaanse topdesigner Giugiaro. De Ultrac Vorti is ontwikkeld voor de meest sportieve en geavanceerde auto’s, veelal met hoog vermogen. Voor dergelijke auto’s heeft de Ultrac Vorti een aangepast profiel en afgestemde constructie voor maten die alleen op de achteras toegepast worden. Aangezien de voorbanden bij nat wegdek het grootste deel van het water afvoeren, is de nadruk bij de achterbanden gelegd op grip en stabiliteit. Zo is de airratio gereduceerd en voel je door een aangepaste gordelhoek dat de band een hoog controleerbaar gripniveau heeft. De band is daardoor extra veilig en berekenbaar.

    Top Marques Monaco is ‘s werelds enige Live Supercar Event waar bezoekers niet alleen prachtige auto’s kunnen bewonderen, maar ook zelf kunnen testen. Dit uiterst exclusieve event vindt plaats in het Grimaldi Forum in Monte Carlo, direct naast het Formule 1-circuit van Monaco.

  • 09/04/2012

    Bandenlabel werpt een schaduw vooruit

    bestanden/news/banden.jpg

    Uit de eerste zomerbandentests van dit jaar blijkt dat vrijwel alle geteste banden in vergelijking tot eerdere tests uitzonderlijk goed scoren op brandstofverbruik en grip op nat wegdek. Dit zijn niet toevallig twee belangrijke criteria van het Europese bandenlabel, dat vanaf november 2012 verplicht is voor alle banden die na 1 juli 2012 zijn geproduceerd.

    Er is wel een keerzijde : een derde van de geteste ban den presteert onder de maat op het gebied van slijtvastheid. Dat aspect wordt dan weer niet meegenomen in de vaststelling van het bandenlabel.

  • 30/03/2012

    Vredestein presenteert de Sportrac 5

    bestanden/news/vredestein.jpg

    Apollo Vredestein lanceert de Vredestein Sportrac 5. Dit is een uiterst stille en comfortabele zomerband die uitblinkt in stabiliteit en sportiviteit. Hiermee biedt de band uitstekende handlingeigenschappen op zowel nat als droog wegdek. Het matenpakket van de Sportrac 5 is geschikt voor auto’s uit de hogere middenklasse.

    De Sportrac 5 is ontwikkeld in samenwerking met het Italiaanse designhuis Giugiaro. Zowel het ontwerp voor het profiel als de zijkantgravering is van de hand van Giugiaro. De groefbodemarcering geeft de band een sportieve uitstraling en benadrukt de asymmetrie van de band. De band heeft unieke Vredestein-logo’s ter hoogte van de tread wear indicator.

    De Sportrac 5 heeft een asymmetrisch profiel. De middenrib is voorzien van design scharnierpunten. Deze scharnierpunten geven de band voldoende flexibiliteit voor een lage rolweerstand en een goede footprint met een juiste vlaktedrukverdeling. Ook is de Sportrac 5 voorzien van het Handling Tuned Sidewall-principe. Dit zorgt er samen met de stevige buitenschouders en de robuuste constructie voor dat de Sportrac 5 uitblinkt in sportieve rijeigenschappen en handling.
    De vier langsgroeven zorgen voor goede waterafvoer, waardoor de band goed bestand is tegen aquaplaning. De uitgekiende verdeling van de schouderblokken van de band zorgt niet alleen voor perfecte prestaties bij remmen op nat wegdek, maar draagt ook bij aan het lage geluidsniveau (interieur én exterieur) van de band.

  • 12/03/2012

    VWE voegt bandeninfo toe aan voertuigdata

    bestanden/news/Bandenlabel.jpg

    Voertuiginformatieleverancier VWE gaat gegevens over banden en wielen koppelen aan de Nederlandse kentekenregistratie. Dit komt onder meer van pas bij de invoering van het Europese bandenlabel in november.

    De geboden informatie bestaat aan de ene kant uit de afmetingen van de originele door de autofabrikant toegepaste banden- en velgen. Daarnaast wordt vermeld welke banden en velgen er nog meer onder de bewuste auto passen. Dit inclusief de eventuele aanpassingen aan het voertuig die daar voor nodig zijn.

    De belangrijkste doelgroepen die VWE met deze informatie wil bedienen zijn velgen- en bandenproducenten, autofabrikanten, bandengrossiers, de banden retail en online webshops. VWE gaat voor deze nieuwe dienst een samenwerking aan met het Britse bedrijf DriveRight, dat al jarenlang informatie over banden en wielen verzamelt, verwerkt en ontsluit. DriveRight wordt in Nederland vertegenwoordigd door Voertuig Innovatie Techniek Nederland uit Lisse.

  • 17/02/2012

    Inter Sprint lanceert nieuw assortiment Milestone banden

    bestanden/news/Regen%2002.jpg

    Inter Sprint Banden uit Moerdijk introduceert een nieuw assortiment high performance banden van Milestone Greensport. Milestone is het private label uit de merkenportfolio van Inter Sprint. In totaal gaat het om 35 maten, waarmee het high performance segment volledig wordt afgedekt, aldus Inter Sprint. Het Greensport assortiment kent een brede maatvoering; van 185/65 R15 H tot en met 245/35 R19 W en alles wat daar tussen in ligt. Het speciaal voor de Greensport ontworpen profiel zorgt voor een goed wegcontact en een korte remweg, zeker bij nat weer. De band is ontworpen met een extra lage rolweerstand als uitgangspunt. Dit zorgt voor een lager brandstofverbruik en daarmee een lagere CO2-uitstoot, aldus Inter Sprint..